Get cash from your website. Sign up as affiliate.
Add to Google Reader or Homepage Subscribe in NewsGator Online Add to My AOL

Subscribe in Bloglines Add to Plusmo Subscribe in podnova Add to Pageflakes Powered by FeedBurner

sâmbătă, 17 mai 2008

Publicitatea online

Publicitatea online constă în general în afişarea automată a reclamelor
(imagini, text, video, etc.) pe anumite pagini web în funcţie de conţinutul
acestora şi de profilul vizitatorilor sau în afişarea de anunţuri text pe paginile
cu rezultate ale motoarelor de căutare în funcţie de înţelesul termenelor de căutare
introduşi de utilizatori.
Publicitatea online nu numai că permite direcţionarea mai precisă a mesajelor
către publicul ţintă, dar permite şi atragerea acestuia pe website-ul propriu
printr-un singur clic.

Mai mult anumite programe de publicitate, cum ar fi de exemplu programul Google AdWords,
nu generează costuri decât atunci când utilizatorii fac clic pe mesajul publicitar,
dovedindu-şi astfel interesul pentru acesta.

Publicitatea online oferă posibilitatea de a măsura imediat comportamentul clienţilor
ce interacţionează cu oferta promovată şi de a adapta rapid şi precis mesajului publicitar,
şi chiar serviciile oferite pentru a corespunde dorinţelor acestora

Sectorul de internet se caracterizeaza, potrivit analizei realizata de Roland Berger, prin cresterea continua a numarului de utilizatori si a numarului de domenii inregistrate, imbunatatirea calitatii continutului, informatiilor si serviciilor oferite de siturile romanesti, cresterea volumului si gradului de sofisticare a publicitatii online o data cu un interes crescut al advertiserilor pentru mediul internet. Dezvoltarea accesului la internet prin cablu si prin telefon mobil, aparitia serviciilor aditionale cu valoarea adaugata la principalele ISP-uri (servicii online de protejare a casutelor de mail, Customer Center, VoIP), cristalizarea unui grup de jucatori importanti, cu activitati antreprenoriale online, care dezvolta retele de situri cu scopul de a atrage publicitate sau pentru a oferi aplicatii si servicii online, cum sint recrutarile, pietele virtuale etc., elaborarea si adoptarea legislatiei in domeniul ITC au condus de asemenea la cresterea numarului de utilizatori.

Ca forma de publicitate, advertiserii opteaza in principal pentru bannere. Si pe piata vest-europeana, principalul format de reclama ramine banner-ul. In ce priveste formatul reclamelor, formatul static Gif a crescut ca pondere in 2002, de la 17,3% la 25,3%, dar expansiunea tehnologiei Flash prezinta un interesul crescind, intrucit advertiserii prefera formaturi de reclame mai spectaculoase (rich media), se arata in studiu.

Newsletterele electronice

Newsletterele electronice pot constitui un excelent instrument de marketing direct. Ele iti permit să comunici cu publicul în mod direct, dar la un nivel mai profund decât mesajul e-mail standard. Desigur, există şi instrumente pentru a construi relaţii mai profunde decât alte metode traditionale de marketing direct. Acestea sunt newsletterele tradiţionale offline. Transmiterea unui newsletter electronic este mai eficace decât trimiterea unuia tipărit prin intermediul serviciului de poştă. Şi asta din mai multe motive. Pentru început, costurile considerabile de tipărire şi de expediere pe care le implică distribuirea newsletterelor offline sunt inexistente online. În plus, newsletterele electronice pot dobândi un caracter interactiv prin intermediul link-urilor. Astfel, cititorul poate fi implicat într-o măsură mai mare decât în versiunea offline. Înseamnă că le poţi folosi pentru a construi relaţii reciproce, şi nu unilaterale. Iată încă un argument în favoarea newsletterelor electronice. Deşi alcătuirea lor necesită un timp considerabil, pot fi trimise instantaneu către mii de destinatari.